kartallar yuksek ucar

Evet sayin seyirciler, su anda sizlere Johannesburg’un en yuksek noktasi Northcliff Hill’den sesleniyorum.
1800'lu yillarin basinda Johan Van Reijkard isimli bir somurgecinin buldugu Johannesburg, bugun dunyanin en buyuk sehirlerinden biri. Altin ve elmas yataklari sayesinde dunya somurge tarihine adini altin harflerle yazdiran bu sehirde siyahlar, ozgurluklerine ancak 1994 yilinda kavusabiliyorlar... evet, korkunc.
Bu kisa yakin tarih bilgisinden sonra isterseniz tekrar Northcliff'e donelim.
Aasvoëls Kop adiyla da bilinen ve 1807 metre yukseklige sahip, tum sehrin ayaklar altina serildigi bu noktadan asagidaki altin ve elmaslari secebilmek bile mumkun. Evet, boyle zengin bir sehir iste burasi… Ama ne yok? Evet sayin seyirciler deniz yok bu unlu sehirde. Dunya kadar altinin, elmasin olacagina soyle kumlu, yosunsuz bi denizin olsun olacaksa diyorum ben de. Cunku denizi parayla satin alamazsiniz sayin seyirciler. Deniz icinizde ya vardir, ya yoktur.
Burda da keyfim yerinde ama bogazi ozledim sayin seyirciler.
Erguvan’da kalin.

7 comments:

Cahit Binici said...

seni boyle zirvelerde gormek cok guzel... asagida yakalamiyim ama...

Anonymous said...

"seni dize getirecem yohenesbuuuuuurg" dercesine durmuşsunuz sayın potikare dostum :)

Anonymous said...

vaaayyy, i'm the king of the world sezdim

p.kto said...

vakti zamaninda istanbul'a gelip, bogaz'dan asagi bakarak " ulan istanbul, sen mi buyuksun ben mi? senin anani belleyeceem!" sozlerini sarfeden, bu vatanin topraklarinda doymus olan sahisi hepimiz biliyoruz...peki ya sen gokan? sen bu hikayenin neresindesin?

Cahit Binici said...

havalar guzellesince bi hafta sonu sarayburnu'na "istanbul'a meydan okuma turu" tertipliycem.. gelmek isteyen olursa buyursun...

Anonymous said...

ben varım!

yok said...

şöyle bir kaç tane attırmıyorlar mı cebe? Elmas, yakut, zümrüt farketmez. Maksat gönüller hoş olsun.=)